„Erasmus+” - dwa unijne projekty międzynarodowe koordynowane przezWydział Fizyki Politechniki Warszawskiej. Zadanie główne to zachęcenie uczniów do studiowania nauk ścisłych. „MakeITreal” - realizowany od 2016 do 2018. Działania dotyczyły projektowania 3D. Odbyły się szkolenia dla nauczycieli oraz zajęcia z pracownikami naukowymi dla uczniów. Szkoła zyskła środki finansowe pozwalające na zakup wysokiej klasy drukarki 3D, a także innych sprzętów. Dzięki projektowi „Holomakers” (2017-2019), uczniowie będą projektować i rejestrować hologramy, odbywają zajęcia między innymi z pracownikami Wydziału Fizyki Politechniki Warszawskiej.
„STEM4youth” - realizowany w ramach programu unijnego „Horyzont 2020”, wielowątkowy projekt prowadzony przez Wydział Fizyki Politechniki Warszawskiej. Działania: stworzenie platformy edukacyjnej umożliwiającej dostęp do różnorodnych materiałów (między innymi: prezentacji, wykładów, zbiorów zadań, wirtualnego laboratorium, symulacji i modeli zjawisk), zajęcia z pracownikami naukowymi. W projekt zaangażowani byli także uczniowie klas humanistycznych; we współpracy z uniwersytetem w Barcelonie prowadzili lokalne badania socjologicze.
„Erasmus+” - dwa unijne projekty międzynarodowe koordynowane przezWydział Fizyki Politechniki Warszawskiej. Zadanie główne to zachęcenie uczniów do studiowania nauk ścisłych. „MakeITreal” - realizowany od 2016 do 2018. Działania dotyczyły projektowania 3D. Odbyły się szkolenia dla nauczycieli oraz zajęcia z pracownikami naukowymi dla uczniów. Szkoła zyskła środki finansowe pozwalające na zakup wysokiej klasy drukarki 3D, a także innych sprzętów. Dzięki projektowi „Holomakers” (2017-2019), uczniowie będą projektować i rejestrować hologramy, odbywają zajęcia między innymi z pracownikami Wydziału Fizyki Politechniki Warszawskiej.
„STEM4youth” - realizowany w ramach programu unijnego „Horyzont 2020”, wielowątkowy projekt prowadzony przez Wydział Fizyki Politechniki Warszawskiej. Działania: stworzenie platformy edukacyjnej umożliwiającej dostęp do różnorodnych materiałów (między innymi: prezentacji, wykładów, zbiorów zadań, wirtualnego laboratorium, symulacji i modeli zjawisk), zajęcia z pracownikami naukowymi. W projekt zaangażowani byli także uczniowie klas humanistycznych; we współpracy z uniwersytetem w Barcelonie prowadzili lokalne badania socjologicze.
„Wybieram eFizykę” -unijny ogólnopolski projekt blendetlearningowy prowadzony przez wydawnictwo „ZamKor” w pięćdziesięciu szkołach w latach 2011-2013. Projekt podnosił kompetencje uczniowskie w naukach ścisłych, przygotowywał do egzaminu maturalnego z fizyki (uczestnicy osiągnęli średni wynik o połowę lepszy od średniej krajowej). Uczniowie uzyskali dostęp do interaktywnej platformy edukacyjnej, na której znajdowały się materiały powtórzeniowe obejmujące całość podstawy programowej, symulacje zjawisk i doświadczeń fizycznych, interaktywny zbiór zadań. W ramach projektu odbywały się zajęcia laboratoryjne, matury próbne, a także wykłady prowadzone przez naukowców Uniwersytetu Białostockiego.
„eFizyka” - unijny projekt Wydziału Fizyki Politechniki Warszawskiej, realizowany w latach 2013-2017. Podnosił kompetencje w naukach ścisłych. Działania: opracowanie e-podręcznika do fizyki (użytkowanego w naszym liceum), korzystanie z wirtualnego laboratorium fizycznego, a także laboratorium sterowanego przez internet. Naukowcy prowadzili zajęcia, a licealiści uczestniczyli w zajęciach laboratoryjnych na Wydziale Fizyki.